اهمیت کسبوکارهای نوین در چند سال گذشته آنقدر افزایش یافته که راهاندازی یک استارتآپ موفق میتواند نهتنها منجر به درآمدزایی سرمایهگذاران شود، بلکه کارآفرینی در جامعه را نیز بهبود ببخشد. ازاینرو ما به سراغ راهکارهایی رفتیم که راهاندازی یک کسبوکار استارتآپی را آسانتر میکند و البته شانس موفقیت آن را نیز افزایش میدهد.
شاید شما هم از جمله کسانی باشید که عبارت استارتآپ را در مجلات و وبسایتهای مختلف شنیدهاید، اما اطلاعاتی کامل از آن ندارید. با مطالعه این مقاله میتوانید نه تنها با مفهوم کلی استارتآپ آشنا شوید، بلکه شاید انگیزهای پیدا کنید تا ایدههای گوشه ذهن خود را به یک کسبوکار موفق و درآمدزا تبدیل کنید.
شاید سادهترین تعریفی که از یک استارتآپ بتوان ارائه داد، رابطه وجود یک کمبود و کشف راهحل باشد. درواقع استارتآپ درست مثل یک اختراع جدید، راهحل مشکلاتی است که در جامعه وجود داشته و برای کاربران و افراد مختلف قابل لمس است.
با نگاه هر استارتآپ موفق متوجه میشوید که هرکدام از آنها سعی در بهبود مشکلاتی ساده در جامعه دارند. دیجیکالا که یکی از موفقترین استارتآپهای موجود در ایران بهحساب میآید، از ایده تکراری فروشگاههای اینترنتی برای کاهش مشکلات خرید در بازار ایران استفاده کرده است.
اسنپ نیز بازار حملونقل و مشکلاتی مثل گرانی قیمت تاکسی را هدف قرارداد و پس از مدتی به یک استارتآپ میلیاردی تبدیل شد. شناخت مشکلات موجود در جامعه و تلاش برای کاهش مشکلات، تعریف صریح عملکرد یک استارتآپ است.