۱۰ مهارت مهم و مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک مدیر خوب! (بخش دوم)

مدیر خوب

در بخش اول از ۱۰ مهارت مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک مدیر خوب تعدادی از این مهارت‌ها را بیان کردیم. حالا وقت آن رسیده است که نیم دیگری از این مهارت‌های لازم را به شما بگوییم. قبل از شروع مطالعه بخش دوم، بخش اول را حتما بخوانید.

۶-      حل مشکلات با کمک افراد مختلف

توصیه شده توسط ۷۵ درصد از مدیران.

در نگاه اول شاید بخواهید که خودتان مشکلات را حل کنید. اما دلایل زیادی هست که ما را به استفاده از یک تیم باتجربه تشویق می‌کند. برای شروع می‌توان از جمع‌آوری افراد برای جلسات ایده پردازی شروع کرد. البته برای فهمیدن ساختار فرآیند حل مساله نیاز به فعالیت‌هایی است. مثل اینکه چگونه بتوانید یک جلسه آسان و راحت را ایجاد کنید.  یا بدست آوردن مهارت برای داشتن جلساتی پویا و فعال.

۷-      ایده‌های جدید را برای حل مشکل مراجعان ارائه دهید

توصیه شده توسط ۷۴.۴ درصد از مدیران.

تعداد زیادی از تولیدات و خدماتی که امروزه به فروش می‌رسند بر پایه نظرات و بررسی‌های مشتریان است. برای بدست آوردن نظرات خوب، شما نیاز دارید که نیازهای مشتریان خود را به خوبی برآورده کنید. چیزهایی مثل تفکر طراحی و تحقیقات مردم‌شناسی به شما کمک می‌کند تا سطح رضایت مشتریان یا مراجعه‌کنندگان خود را افزایش دهید. همینطور دنبال کردن مسیر یک مشتری برای رسیدن به یک کالا یا خدمت می‌تواند شما را برای افزایش رضایت مشتری در طول مسیر رسیدن به کالا یا خدمات کمک کند.

اگر علاقه‌مند به یادگیری ماشین و یادگیری عمیق هستید این متن را از دست ندهید.

۸-      ایجاد ارتباط موثر با مشتریان یا مراجعان

توصیه شده توسط ۷۳.۶ درصد از مدیران.

این مورد بسته به نوع مشتریان شما که مصرف کننده هستند یا صاحبان کسب و کارهای دیگر متفاوت است. وقتی که شما با مصرف‌کننده معامله می‌کنید با تقسیم بازار مشتریان به گروه‌های مختلف و تحقیق و توسعه برای هر بخش از مشتریان خود می‌توانید به اطلاعات بسیار خوبی دست پیدا کنید.

۹-      ایجاد اعتماد میان افراد تیم

توصیه شده توسط ۷۳.۳ درصد از مدیران.

وقتی در یک تیم افراد به یکدیگر اعتماد نداشته باشند، وقت زیادی صرف سیاسی‌کاری‌های درون تیمی برای غلبه بر نظرات مخالف می‌شود. در یک همکاری تیمی با اعتماد متقابل شما بیشترین بهره و کارآیی را خواهید داشت. برای ساخت اعتماد میان افراد تیم شما نیاز به رهبری تیم دارید. ایجاد ارتباط خوب با افراد، سرزنش کمتر افراد تیم و بصورت کلی هر رفتاری که اعتماد را کاهش می‌دهد دوری کنید!

۱۰-      هوش هیجانی خود را به کار ببرید

توصیه شده توسط ۷۲.۱ درصد از مدیران.

همه‌ی مدیران برای اثرگذاری به هوش هیجانی بالا نیاز دارند. مهارت‌هایی مثل خودآگاهی، داشتن انگیزه، همدلی و داشتن رفتارهای کامل و درست و خردمندانه با افرادی که در اطراف شما هستند. مدیران دارای هوش هیجانی به دلیل رفتارهای مناسب‌شان عموما بهترین و کارآمدترین افراد را جذب می‌کنند.

ممکن است شما تعدادی از این مهارت‌ها را داشته باشید. همینطور ممکن است تاکنون به هیچ کدام از این‌ها فکر نکرده باشید. این‌ها تمام مهارت‌های مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک مدیر خوب نیست اما بدون این مهارت‌ها به احتمال زیاد با مشکل مواجه خواهید شد.

برگرفته از وبسایت shrm.org

۵ ۱ vote
امتیاز مطلب
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
Share on telegram
Share on email
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه نظرات

مطالب مرتبط

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پیشرانا می‌باشد.