۱۰ مهارت مهم و مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک مدیر خوب!(بخش اول)

مدیر خوب

مدیر شدن کار سختی است اما مدیر خوب شدن کاری بسیار سخت‌تر است. شما باید مجموعه ای از دانش و مهارت را داشته باشید و خود را برای مواجهه با افراد مختلف و وظایف‌های مختلف و نیازهای یک کسب و کار آماده کنید. در حالت ایده‌آل مدیران باید حدود ۹۰-۱۲۰ مهارت فردی را داشته باشند. در ادامه ما ده تا از مهم‌ترین مهارت‌های یک مدیر را که از با پرسیدن از حدود ۱۵۰۰۰ مدیر برجسته و موفق پرسیده‌ شده(از کتاب «۱۰۰ راه برای تبدیل شدن به مدیر خوب») به شما خواهیم گفت.

۱- ایجاد روابط کاری خوب با همه افراد در سطوح مختلف

توصیه شده توسط ۸۰ درصد از مدیران.

یک مدیر خوب باید بتواند با همه‌ی افراد در سطوح مختلف روابط کاری خوبی داشته باشد. این مهم‌ترین مهارتی است که یک مدیر باید داشته باشد. یکی از مهم‌ترین کارها ایجاد احترام متقابل با همه‌ی افراد است.

۲- اولویت بندی وظایف و کارها برای خود و اعضای تیم‌

توصیه شده توسط ۷۹.۵ درصد از مدیران.

همه‌ی ما تعداد زیادی از چیزها را می‌خواهیم داشته باشیم یا خیلی از کارها را می‌خواهیم انجام دهیم. انجام همه‌ی این‌ها می‌توانند برای ما و اعضای تیم گیج کننده باشند.دلیل اینکه چرا دومین مورد از مهارت‌های مورد نیاز یک مدیر اولویت بندی است همین است. برای جلوگیری از تداخل کارها و همینطور انجام به موقع آن‌ها نیاز به اولویت بندی داریم.

مدیر خوب

۳- در نظر گرفتن عوامل مختلف در تصمیم‌گیری

توصیه شده توسط ۷۷.۸ درصد از مدیران.

تصمیم‌گیری یک مدیر خوب چگونه است؟ حتما تاکنون دیده‌اید که چطور تصمیمات بد رخ می‌دهند. همیشه با عجله یا تنها با در نظر گرفتن معیارهای مالی و … . به همین دلیل یک مدیر خوب برای تصمیم‌گیری همیشه از یک ساختار کامل استفاده می‌شود. این ساختار شامل یک بخش تجزیه و تحلیل ریسک و همینطور یک بخش سنجش مسائل اخلاقی است. با جزییات بیشتر ما عوامل مختلفی بر تصمیم‌گیری داریم؛ مثل شناسایی فرصت‌های موجود، ریسک‌ها، گزینه‌های تصمیم‌گیری، پیشرفت‌ها، تجربیات گذشته، تجزیه و تحلیل، افراد، مسائل اخلاقی.

۴- ارتباطات خوب برای مدیر خوب

توصیه شده توسط ۷۷.۷ درصد از مدیران.

بسیاری از کارها را تنها برای اثرگذاری خوب می‌توان انجام داد.. در ادامه نیز ۷ عامل موثر که در افزایش کیفیت ارتباطات با افراد و یا مراجعین به شما کمک می‌کند را معرفی می‌کنیم. شفافیت در ازتباط، مختصر و مفید بودن، واقعی بودن در ارتباط، درستی و صداقت، پیوستگی در برقراری ارتباط، یک ارتباط بدون نقص، رعایت ادب در ارتباط. این‌ها به شما کمک می‌کند تا یک ارتباط خوب و کامل را داشته باشید.

۵- در نظر گرفتن نیازهای ذی‌نفعان مختلف و برقراری یک ارتباط مناسب با آن‌ها

توصیه شده توسط ۷۵.۸ درصد از مدیران.

اگر شما یک پروژه‌ی بزرگی را هدایت می‌کنید حتما با تیم‌ها و افراد مختلفی ارتباط دارید. افراد یا تیم‌هایی که ممکن است حضور آن‌ها پشتیبان فعالیت شما باشند یا اینکه باعث آسیب به پروژه شما بشوند. در این جا است که توانایی مدیریت و تحلیل نیازهای ذی‌نفعان مختلف در یک پروژه و ارتباط‌‌گیری با آن‌ها بسیار مهم می‌شود.

 

در بخش اول از ۱۰ مهارت و دانشی که همه‌ی مدیران باید بدانند، ۵ مورد را بیان کردیم. نیم دیگر از این موارد نیز به زودی در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

برگرفته از سایت shrm

اگر به دنبال نوشتن پروپوزال برای کسب و کار خود هستید چه نکاتی را باید در پروپوزال طرح و ایده رعایت کنیم؟ را از دست ندهید!

۰ ۰ vote
امتیاز مطلب
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
Share on telegram
Share on email
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه نظرات

مطالب مرتبط

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پیشرانا می‌باشد.